Program obilježavanja Međunarodnog dana muzeja

Program obilježavanja Međunarodnog dana muzeja
Zavičajni muzej Poreštine – Museo del territorio parentino prigodnim će programom obilježiti Međunarodni dan muzeja koji je ove godine posvećen temi „Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena“

Porečki muzej jedan je od 32.000 muzeja diljem svijeta koji se uključio se u obilježavanje Međunarodnog dana muzeja 18. svibnja.

Uoči Međunarodnog dana muzeja, u četvrtak, 16. svibnja u 8,30 sati u Osnovnoj školi Poreč prezentirat će se projekt „Barok svim čulima“. Projekt je realiziran tijekom školske godine 2012./2013. u suradnji Zavičajnog muzeja Poreštine – Museo del territorio parentino i Osnovne škole Poreč. U projektu su kroz izvannastavne i izvanškolske aktivnosti sudjelovali članovi Mladih knjižničara, učenici od 5. do 7. razreda. Osnovni ciljevi projekta bili su: proučavanje baroka putem svih pet ljudskih osjetila, razvijanje i poticanje pojedinačnih osjetilnih spoznaja (vida, mirisa, sluha, okusa, dodira) i sposobnosti njihovog usustavljivanja, očuvanje i njegovanje povijesno-kulturne baštine te poticanje istraživačkog i kreativnog rada. Realizirano je nekoliko kreativnih radionica kroz koje su sudionici projekta upoznali povijest Poreča u 18. stoljeću, a posebno kulturu stanovanja, odijevanja, ophođenja i sl.

Na sam Međunarodni dan muzeja, 18. svibnja, u Muzeju će se održati „Muzejska parlaonica“. Riječ je o projektu kojim se Muzej uključio se u 18. muzejsku edukativnu akciju pod nazivom „Muzejska pričalice“. U projektu će sudjelovati učenici 5. – 8. r. OŠ Poreč, koji će podijeljeni u timove, proučavati ponuđene muzejske predmete. Svaki će tim dobiti jedan naizgled neobičan predmet koji se više ne koristi u svakodnevnoj uporabi i koji ima za cilj kod djece potaknuti maštu kako bi se u konačnici došlo do rješenja koje će prezentirati na javnoj debati. Mali će se istraživači tijekom istrage smjeti koristiti knjižnom građom Muzeja i internetom. Zadatak je da analiziraju predmet, okvirno ga datiraju, odrede korisnika i svrhu, prepoznaju materijal i način izrade. Svaka će grupa izraditi prezentaciju koju će predstavljati ostalim grupama braneći svoje teze pred stručnim žirijem sastavljenim od predstavnika djece, stručnog osoblja muzeja i predstavnika nastavnika. Tijekom ove „debate“, stručni će žiri pratiti argumentacijsku liniju i donijeti „presudu“, odnosno odabrati najuvjerljiviju i najuspješniju grupu.